Tuesday 28 February 2012

sesi merentungkan diri ^8 jam mengelilingi tasik Chenderoh( kayak)

Kumpulan aku kayak hari ke 6 kat sana.. Kayak Pulau Redang alhamdulillah la berjalan dengan lancar..x de yang tersesat,x de yang terpesong dan x de yang hilang TAPI ramai yang RENTONG..hehe sebab sunburn.. aku pon antara yang sunburn jugak.tp aku sunburn kat kaki jela.sebab aku naik seat on top kan open...ha??sebab ape?? 2 la sbb sebelum g kayak 2 aku bawak pakai semua yang tutup2.. hehe baju lengan panjang,pakai kain tutup muka,pakai topi yang besar2..so x dela aku sunburn kat muka n tangan..


pagi 2 kami berkumpul  untuk belajar teori kayak.Sebab semangat sangatkan nak main air nak main kayak so aku ni duk lah depan2 sekali.. yela main dengan airkan? maklumlah aku ni segan sikit nak hadap air.. takut je jadi ape2.. so aku dengarlah dengan cermat.hehe

Yang atas ni gamba kami mase buat RAFTING..tau x rafting 2 ape?? aku rasa kalu aku x amik outdoor recreation ni aku pon x tau rafting 2 ape..rafting ni bila semua kayak kena berbaris dalam 1 line?? CEHH mule2 dengar hurm stakat line up 2soh adik aku buat pon boleh.. tp bila korang dah buat line 2 baru tau senang ke susah.. memang azab la sape duduk tepi sekali nak kena kayuh sampai lurus balik memang susah.. tp seronok tau buat ni..sebab mase raftingla bole makan biskut..hehe


Lepas buat rafting kami kena buat CAPSIZED dalam bahase kampung dia panggil terbalikkan kayak ni ha..peh capsize la benda paling  seronok sekali sebab bole main air..bole mandi hehe,EH lupa pulak kan nak kenalkan partner aku mase kayak..hehe aku pon sebenarnya x berape kenal dia..yang aku tau dia dari uitm jengka n dia soh aku panggil dia MEN je... dia ok cume mase naik gan dia bosan sikit sebab dia senyap..aku je banyak cakap sampai dia pon cakap aku ni x pandai letih ke becakap..tp seronok jugak la time2 nak balik dari kayak 2 baru dia banyak cakap.. org lain ramai yang capsize sekali je.. dapat kat aku capsize 4 kali.haha men dah naik tp bila aku nak naik je kayak tebalik..dia cakap aku x duduk diam. capsize yang last 2 klaka sangat, ni jadi masa aku dah naik kayak dengan jayanya dah..mase ni nak g tengah2 untuk tukar kayak pulak.. aku pon x tau cane bole tebalik.x de ujan x de ribut..sedar2 aku gan men dah tebalik pon hak lain semua gelak..yela jatuh tiba2 x de org kacau pon. punya la puas main air dalam pukul 6 lebih 2 aku naik kat darat..

No comments: