Wednesday 29 February 2012

"Jungle Trekking " ku yang sangat menyeronokkan



Ha ni syok sekali ni..meh sini meh nak story mory.. ni pasal aku punye cerita mase kena berenang sebelum sampai kat tempat nak jungle trekking tu..hehe kalu ingatkan balik tergelak je aku. haha untuk pengetahuan korang aku tidak di anugerahi kelebihan untuk reti berenang..da blaja pon masih x bole jugak..hehe so bila dia cakap pasal berenang aku mule la nak gelabah..


Alkisah bermula apabila aku kena masuk berenang ke seberang untuk trekking..kalu x berenang mmg x sampai la aku nak trekking.so aku buat2 la confident jep masuk lam air..ceh!! mule2 belagak je jalan sebab pijak tanah lagi..pas 2 masuk dalam sikit..ai. air 2 main2 pulak.. macam rasa x rasa je tanah aku pijak..lepas 2 aku mule la sentap je sape ade kat sebelah aku..haha ceh punye la tkt tenggelam,padahal aku da pakai PFD kot. comfim2 x kan tenggelam pnye kalu aku x cabut benda alah 2.yang aku ingat aku pegang je sape2 ade sebelah aku..sian kat dia dia berenang masa 2 sambil bawak aku lagi.. agak2 sampai tengah / separuh jalan jugak la aku pegang dia..last2 setelah aku ade keyakinan sikit barula aku try lepaskan dia sikit2.. terima kasih yang tidak terhingga kepada ADAM AFIF sb da bawak aku berenang sejuh 2..hehe last2 aku bole berenang da..

HA ni part paling syok..bila aku da pandai berenang mulalah aku memperaktikkan teori yang aku blaja mase sem 1 dulu,macam2 aksi aku buat,cakap je,back stroke,frog kick,butterfly, kuak lentang, kuak kupu2,kuak dada semua aku tibai*ceh!! macam perenang negara pon ada..haha .last2 sampai gak aku kat jeti kampung jenalik..ade gak la 800 meter gamaknye kami berenang..first aku berenang..hehe keseronokan dan ke"excited"kan mengatasi keletihan yang ada..


Sampai je kat atas 2 aku kami kena berbaris 1 line..comelkan??  nak jalan kena tunggu semua ada dulu baru bole jalan.. hehe ..YAALLAH mase jalan nak sampai bukit 2..macam2 dugaan nak kena hadap.. kena kuatkan iman la.. sape x kuat iman ni boleh goyang ni..  peh tepi jalan dia macam2 aku jumpe.. nak je tangan 2 capai..bukan jauh sangat pon kalu capai sampai je..hak yang bau 2 x yah cakap la macam2 bau ade..ade bau yang menyelerakan, bau yang memeningkan..  hehe aku x kuat iman pon mase jalan 2 ade makcik sorang 2 hulur aku pon amek la..hehe

sedapkan? memang terliur la mase ni kan?? dala tengah lapar..
  Lepas 2 aku n kawan2 pon teruskan perjalanan sampai lah kat kaki Bukit hijau Dia punya seronok x sah cakap la.. x dapat nak gambar gan kata2.banyak benda aku belajar dari sini.. aku dala x pernah nak naik bukit macam ni..



Gamba ni sempat lagi amek mase tengah2 jalan mase jungle trekking..mak ai nak naik bukit 2 punye la penat..tinggi gile,panjat2 batu pulak,


Berjaya lah sudah sampai ke dentinasi..Walaupon x naik sampai ke puncak gunung *ceh naik sampai sini pon dah  tinggi n penat gile tapi sangat puas la..g pulak ramai2..lepas 2 kami pon turun.balik 2 kena berenang jugak..tp balik 2 aku dah x pegang sape2 hehe baru pandai berenang la konon..^_^ ..kami sampai kat camp site dalam pukul 5 lebih jugak..siap2 untuk aktiviti malam pulak..

No comments: