Monday 5 March 2012

Keterujaan Melampaui Batas .. SURVIVAL punya cerita


X senonoh kan aku duduk,mase makan lak 2?? tp nak x nak aku kena jugak duk cani.. puncanya aku lalai masa survival..ni la makan dia.. bukan nak mintak jadi cani.. tp dah ketentuan aku punya kenangan masa kem macam ni aku terima dengan hati gembira dan seronok..ceh ayat x nak kalah.. ^_^

kejadian ni jadi masa aku sudah berjaya menjalani 1 malam aku dihutan bersama kawan2 aku.. *survival lah.. semua ni jadi sebab KETERUJAAN MELAMPAUI BATAS hehe sebabnya dah x sabar nak kelua hutan n nak balik rumah.. mase kua ni gelap agak2 dalam pukul 6 pagi rasanya ni baru siap kemas tempat yang kami duduk mase survival 2.kelua la jalan balik, mase 2 hari gelap sangat2 sebab malam 2 hujan renyai2..mase jalan 2 aku pegang DAN(bukan nama sebenar) aku pegang blakang baju dia..sebab aku ade masalah penglihatan sikit kalu gelap2 ni.. aku duduk ke 3 blakang kirenya ke 2 last la sebab kami 4 org je..


Ni lah yang aku pelik,aku yang bole jatuh dalam LUBANG 2..nape 2 org kat depan aku 2 x jatuh pon.tp nak buat cane dah memang tertulis aku yang jatuh so jatuh lah aku dalam lubang 2.. hehe lubang 2 dalam jugak la agak2 dia parat lutut kot..sebab aku masuk kaki pon x jejak lagi sampai ke bawah..mula 2 ingat x de ape2 pon sengal2 je..so aku bia jela..tp bile aku jalan dia sakit 2 ingat seliuh je ke ape ke.. pas 2 mase berkumpul untuk taklimat akhir 2 aku duduk barisan ke 2 blakang SAM.. punya la feeling dengar Kak AZILA bercerita sampai dia x pasan kaki aku kat blakang dia,dia terlanggar.. so aku ok jela tp tahan jela sakit yang teramat sangat 2.. masa aku tgh syok2 layan feeling sbb cik azila cerita benda sedih aku ase nak nangis je.. sebabnya aku rasa ade org terlanggar kaki aku..peh mase ni la aku dah x thn sgt.. sam lagi yang langgar rupanya..HAHA


Abg2 fesi yang katang lagi sasa dtg nak angkat aku..haha merasa la diaorg angkat aku.. diaorg angkat aku bawak g jumpe gan cik YASIR FUU . 2 cikgu GRENATED aku 2.. hehe dan2 je mase aku tgh sakit sementara nak tunggu bot sampai dia soh aku makan DURIAN hehe tergelak aku kalu soh aku makan sediri x pe gak ni siap nak suap bagai..hehe suka tp malu la.. semua fesi ada kat situ.. haha


Bot sampai n aku pon naik bot.. so bila da sampai kat camp site aku kena usung naik stretcher.. hehe sampai kat tempat kemah sakit.. malu ow org duk tgk2 aku.. aku tutup muka gan kain..hehe tunggu punya tunggu en izham MA mase camp 2 lah yang tolong rawat aku.. nak jerit ase mase dia pegang kiki aku..aku nangis tahan sakit ade ke patut dia gelak tgk aku.. aku borak je lebih gan dia, pas sejam lebih jugak la aku borak so org lain sibok2 duk kemas sbb lari ni kami balik Shah Alam dah..
ni ATEH gan NAD,diaorg la yang banyak jage aku sepanjang aku sakit.. 

No comments: