Saturday 25 February 2012

Something Happen here.. JENG JENG

MALAM MELUAHKAN PERASAAN.. malam ni banyak fesi bawak kami jalan2 naik atas bukit tempat tapak kosong 2.. malam 2 cantik sangat..dalah banyak BINTANG dan BULAN penuh pulak malam 2. *best kalu dapat lepak gan awek/balak time2 cam ni.. tgk bintang pulak cantik.. hehe..


kami pun jalan lah ramai2..beratur macam sekolah dulu..tp seronok gile la..walaupon dah selalu aku jalan sorang2 tgk bintang kat langit tp x same macam tgk gan kawan2 ramai2..rasa tenang sangat.. malam 2 jugak fasi main peranan dia soh tutup semua lampu n cahaya so tinggallah kami diterangi cahaya bulan sahaja.. *kalu tido bapak bestnye.>.< ..


Tibe2 sorang fasi ni dia start cerita dia..dia soh sape2 yang nak bangun luahkan perasaan ape2 yang x puas hati..rindu kat sape, ape2 je la nak cakap, so ramai la nak bangun.Antara yang bangun 2 ada sorang mamat ni sweet sangat..dia buat luahan perasaan kat sorang awek ni..*bangge kejab awek 2.. dia suka awek 2..tp dia cuma sempat senyum2 je..Laki 2 antara yang berpengaruh lah dalam kem ni.. so bila dia cakap walaupon gelap semua org tau 2 suara dia.. tredmark dia yang aku ingat ialah COCB( Come On Check Balik) dia sokmo sebut ayat ni.. malam 2 sebab dia semua org tergelak2 sampai aku yang tgh syok tidor pon cerah mate x jd tidor sbb gelakkan dia..


Yang aku ingat mase 2 da pukul 12 rasanya..kami pon turun dari bukit 2.. sampai2 kami tgk kem gelap sangat mmg x de ape2 cahaye pon kecuali api..2 pon kecik jek.. pelik jugak kan, ingat black out ke.. ape ke.. pas 2 tibe2 dengar suara ramai2 tgh nyanyi lagu yang sangat familiar jugak bak kate org x lapuk dek hujan x lekang dek panas ( meh tekan ni meh ) ni lah lagunya.. syok oi..


Sampai 2 kami kena kumpul kat depan tapak khemah 2.. pas 2 dia panggil semua ketua kumpulan.. so ketua aku ni g lah..rupa rupanya dia soh main treasure hunt malam2 buta ni , aku dala malam ni buta sikit.. habis semua aku langgar.. bape kali jatuh pon aku x tau.. yang paling best sekali malam 2 aku jatuh pas 2 aku x tau la aku peluk sape.haha betuah dia kan aku peluk dia..*perasan.. haha


Game ni buat aku sedar sape kawan yang sejati n kawan yang pentingkan diri.. sebab mase game 2 aku nampak sape yang pentingkan diri tinggal je kawan2 dia.. *yang kena tinggal 2 aku la.. tp aku betuah sebab dapat ketua yang baik.. sentiasa tolong aku bila aku susah sbb dia tau aku x bape ok malam2 ni.. part yang paling syok sekali mase main 2 time dia  kami kne dapatkan klu seterusnya dari atok tua kembar tua *dah macam hantu dah aku tgk dia lalu belakang aku nak je lari.. tp mujur la aku ramai so aku men pegang je sape2 yang aku nampak..


Mujur la aku dapat group2 yang kepale otak ok2 jugak..x dela nak harapkan ketua je buat kija..so malam 2 walaupon kumpulan aku x dapat siapkan yang pertama at least kami kumpulan ke 3 yang siap.aku rasa mase 2 agak2 la pukul 3.30 pagi lah lebih kurang.. so dapat la kami tidur lepas 2.. yang kesianya ade kumpulan yang sampai pukul 6 baru abis.. main dia x susah cume ade 1 check point kena nyanyi..haha tp pada aku part 2 la paling best.. 

No comments: